Renginiai kraunami

SUGRĮŽIMAS

20:00
2025.
05.
13
Pirkti bilietą

Klaipėdos dramos teatras

Didžioji salė
1.20 (be pertraukos)

Premjera 2024

Įkvėpta Roberto Bolaño novelės „Sugrįžimas“
Režisierius Naubertas Jasinskas
Dramaturgas Edgaras Gerasimovičius
Scenografas Tadas Černiauskas
Kompozitorė Agnė Matulevičiūtė
Garso režisierius Edvinas Vasiljevas
Kostiumų dailininkė Liucija Kvašytė
Vaizdo menininkas Martynas Norvaišas
Choreografė Ieva Navickaitė
Šviesų dailininkas Dainius Urbonis
Režisieriaus asistentas Alius Veverskis

Vaidina: Justina Vanžodytė, Džiugas Grinys, Samanta Pinaitytė, Ieva Navickaitė, Digna Kulionytė, Rimantas Pelakauskas

Spektaklis 16+

Spektaklyje vartojama necenzūrinė leksika, naudojami dūmai ir ryškūs šviesų blyksniai, apnuoginti kūnai

Spektaklis lietuvių kalba su angliškais surtitrais

Spektaklis „Sugrįžimas“ ؘ– tai šiuolaikinis gotikinis pasakojimas apie Maiklą ir Claire, besiskiriančius jaunus sutuoktinius ir jų neįtikimą, įprastą pasaulio tvarką griaunančią sugrįžimo vienas pas kitą istoriją. Claire dirba televizijoje ir siekia karjeros Paryžiuje, o Maiklas nesėkmingai bando derinti darbą Marselyje ir žmonos ambicijas įsikurti sostinėje, bet jų santykiams tašką padeda Maiklo romanas su Sesile Lambal – vos pilnametystės sulaukusia mergina, su kuria jis palaiko lengvabūdiškus santykius ir po skyrybų. Netikėtai viename iš eiliniais tapusių vakarėlių Maiklas miršta ir tapęs šmėkla seka savo kūną kelionėje po fantastiškus mirties biurokratijos ir atsitiktinumų labirintus, iki jie nuveda jį pas jo buvusią žmoną.

Šis socialinius tabu laužantis kūrinys yra tai, kas prancūzų literatūros tradicijoje apibūdinama kaip bizzarerie – keistenybė, sutrikdanti mūsų įprasto kasdienio gyvenimo akivaizdumą. Spektaklis grįstas gotikiniu pasaulio aukštyn kojomis motyvu, bylojančiu, kad paskutiniojo teismo dieną nuskriaustieji atkeršys savo skriaudėjams. Tačiau spektaklyje riba, skirianti teisingumą ir bausmę nuo šventvagiško malonumo, yra vaiduokliškai blyški bei nuolat perbrėžiama iš naujo. Čia mūsų egzistencinis nerimas, gėdingi geismai ir praeities klaidos išnešami į akinančiai ryškią, elektrinę šviesą.

Apie spektaklio režisierių

Teatras susiduria su „queerness“, galia ir kultūrine atmintimi – į paraštes nustumtos istorijos tampa svarbios ir gyvos. Kiekvienas kūrinys priverčia rizikuoti, išderina tai, kas įprasta, ir atveria paslėptas įtampas.

Estetinis tikslumas susijungia su emociniu pirmapradiškumu, atsikratoma apsimetinėjimo, kad atsiskleistų tai, ką istorija įspaudė dabartyje. Klasikiniai tekstai ir naujoji dramaturgija perteikiami aštria, kūniška kalba, apimančia prieštaravimus.

Naubertas Jasinskas 2022 m. apdovanotas „Auksiniu scenos kryžiumi“ už spektaklį „bowel“, o 2023 m. nominuotas „Geriausio režisieriaus“ kategorijoje už spektaklius „Edžio pabaiga“ bei „Pelikanas“. Jo kūryba jungia intelektą su instinktu, ji atneša patirtis, kurios yra nepatogios, tačiau žmogiškos.

Naujausiuose ieškojimuose tyrinėja „queerness“, kūniškumą ir kintančią Lietuvos kultūrinę tapatybę. N. Jasinskas kelia klausimą ne apie tai, kas yra teatras, o apie tai, kuo jis turi tapti.

programa’25