Renginiai kraunami
19:30
24.
05

FRAGMENTAS

Klaipėdos dramos teatras
Didžioji salė
Trukmė 1.40 (be pertraukos)

Premjera 2023

Paremta A. Čechovo „Trijų seserų“ trečiojo veiksmo motyvais
Idėja, kompozicija, pastatymas Dmitry Krymov
Scenografė Irina Komissarova
Šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas
Garso režisierius Edvinas Vasiljevas
Vaizdo projekcijų meninis pastatymas Artūras Lepiochinas
Vertėjas Gintaras Grajauskas
Scenografės asistentė Anna Titova-Tubash
Režisieriaus asistentai: Alius Veverskis, Marius Pažereckas ir Artūras Lepiochinas
Prodiuserė Inna Krymova

Vaidina:
Samanta Pinaitytė, Darius Meškauskas, Regina Šaltenytė, Toma Gailiutė, Sigutė Gaudušytė, Digna Kulionytė, Jonas Baranauskas, Mikalojus Urbonas, Jonas Viršilas, Artūras Lepiochinas, Karolis Maiskis

Scenoje dirba:
Antanas Razgauskis, Zigmas Tarlovas, Darius Matevičius, Linas Bagdonas, Rokas Tomaševičius, Dovydas Tertelis, Paulius Aleknavičius, Rytis Veverskis, Simonas Alfredas Gylys, Marius Pažereckas

„Mūsų spektaklis vadinasi „Fragmentas“. Tai fragmentas iš A. Čechovo pjesės „Trys seserys“, trečiojo veiksmo pradžia – naktinis gaisras. Centre, tarsi po padidinamuoju stiklu, Olga, vyriausia iš trijų seserų. Šiame dramatiškame kūrinyje – nervas, baimė, nuojauta ir kova. Kova beviltiška ir galbūt nelabai sėkminga, kaip ir visi A. Čechovo herojų, taip pat ir Olgos, bandymai nugalėti likimą, kuris neleidžia jiems išsaugoti vyšnių sodo, tapti rašytoju ar išvykti į Maskvą. Jie pasmerkti žlugti. Lieka tik potraukis vienas kitam, kančia ir vienatvė. A. Čechovui apskritai rūpi ne rezultatas, o pats bandymas, ir būtent tuo jo personažai mums artimi ir brangūs.

O dėl galinčio kilti klausimo, kodėl nestačiau nuostabios pjesės „Trys seserys“, turiu tokį pastebėjimą – kartą atkreipiau dėmesį, jog stovint priešais kokį nors garsų paveikslą man įdomu įsižiūrėti į jo dalis, gal net labiau nei į visą paveikslą, įsižiūrėti į pačias mažiausias jo daleles, kad ten, tarsi vandens lašelyje, aptikčiau dailininko portretą ir individualumą. Tai savotiškas žaidimas. Teatrinis žaidimas. O kadangi, mano manymu, A. Čechovas nėra vangus ir apatiškas, o labai energingas, ryškus ir net nuožmus, ugnies scena kuo puikiausiai tinka mano žaidimui. Tereikia atsipalaiduoti ir žiūrėti. Ir galbūt jūs užjausite ir pamilsite šiuos labai atpažįstamus žmones, negalinčius deramai apsaugoti savęs, savo meilės ir savo namų.“

Dmitry Krymov

Apie kūrėją

Dmitrijus Krymovas gimė 1954 m. Maskvoje. Tėvas Anatolijus Efrosas buvo žymus rusų režisierius, mama Natalija Krymova – žinoma teatro kritikė ir istorikė. Dmitrijus gavo motinos pavardę, nes savo laiku jo tėvas nukentėjo dėl žydiškos pavardės. 1976 m. baigė Maskvos meno teatro (MCHAT) studijos Scenografijos skyrių ir pradėjo dirbti scenografu „Malaja Bronnaja“ teatre. Bendradarbiaudamas su tėvu Dmitrijus sukūrė scenografiją Williamo Shakespeare’o „Otelui“, „Mėnesiui kaime“ pagal I. Turgenevą, A. Arbuzovo „Atsiminimams“ ir daugeliui kitų spektaklių. 1985 m. jis perėjo į Tagankos teatrą, toliau kūrė scenografiją spektakliams. Dešimtajame dešimtmetyje mirus tėvams, D. Krymovas paliko teatrą ir atsidėjo tapybai. Jo paveikslai buvo eksponuojami daugelyje šalių, pateko į privačias ir muziejų kolekcijas.
2004 m. D. Krymovas Maskvos dramos meno mokykloje su grupe studentų įkūrė savo eksperimentinę laboratoriją. Kartu jie išleido „Donkey Hot“ (2005), „Demonas, vaizdas iš viršaus“ (2006), „Žirafos mirtis“ (2009) ir keletą kitų spektaklių, kurie sulaukė plataus atgarsio ir buvo įvardinti kaip šviežias teatro meno gūsis. Šie spektakliai – išskirtinė vizionieriška ir tarpdisciplininė poezijos, muzikos, dailės ir performanso sintezė. 2007 m. D. Krymovo laboratorija buvo apdovanota „Auksine triga“ už geriausią nacionalinį pasirodymą Prahos kvadrienalėje.
2016 m. D. Krymovas buvo pakviestas vesti meistriškumo kursus Jeilio universitete (JAV). Kartu su Dramos fakulteto studentais jis pastatė spektaklį „Trijų seserų kvadratinė šaknis“ pagal A. Čechovą.
2014 m. režisierius pasirašė kolektyvinį Rusijos kultūros darbuotojų laišką, kuriame smerkiama Rusijos įvykdyta Krymo aneksija. 2018 m. jis buvo priverstas palikti Maskvos dramos meno mokyklą dėl valdžios spaudimo. 2022 m. žiemą D. Krymovas išvyko į Filadelfiją statyti savąją „Vyšnių sodo“ versiją, premjera įvyko balandį „Wilma“ teatre. Vasario 24 d. jis pasmerkė 2022 m. Rusijos invaziją į Ukrainą ir paskelbė, kad atsisako grįžti į Rusiją. Tų pačių metų rugsėjį Maskvos kultūros departamento įsakymu visi D. Krymovo spektakliai teatruose buvo atšaukti.
D. Krymovas gyvena Niujorke. 2022 m. spalį Niujorke atidarė naują teatro studiją „Krymov Lab NYC“.