Renginiai kraunami

ŠVENTOJI

15:30
2025.
05.
15
Pirkti bilietą

OKT / Vilniaus miesto teatras

Mažoji salė
1.20 (be pertraukos)

Premjera 2024

Autobiografinė drama

Inscenizacijos autoriai: Eglė Jackaitė, Kunigunda Dineikaitė, Dali Rust, Oskaras Koršunovas
Režisieriai, scenografai ir kostiumų dailininkai, choreografai: Eglė Jackaitė, Oskaras Koršunovas
Šviesų dailininkas Vilius Vilutis
Kompozitorius Gintaras Sodeika

Vaidina Eglė Jackaitė

Spektaklis 16+

Spektaklio metu yra rūkoma, naudojami dūmai

Spektaklis lietuvių kalba su angliškais surtitrais

Kaip galėtų atrodyti IV a. Marijos Egiptietės, klaidžiojančios po šiuolaikinę urbanizuotą „dykumą“ ir ieškančios išsilaisvinimo, istorija? Ar civilizuotoje visuomenėje liko mažiau prievartos ir smurto? Ar ji tapo empatiškesnė? Tolerantiškesnė? Mes kalbame apie žmogaus teises, moters padėtį ir laisvę, bet ar tikrai esame išsivadavę iš viduramžiško patriarchalinio šešėlio?

Gandais ir mistika apipinta Marijos Egiptietės istorija – tai taškas, nuo kurio atsispiria spektaklio kūrėjai. Ši savo kūną priversta pardavinėti moteris, gyvenusi IV a. Aleksandrijoje, kartu su piligrimais keliavo į Jeruzalę. Visgi vartai prie Šventojo kapo jai buvo užverti. Po to ji ilgus metus klajojo dykumoje, ieškodama atgailos ir ramybės.

„Marija Egiptietė yra moteris, kuri niekada nepasiduoda. Ji eina į priekį, nors gyvenime patiria baisingą smurtą ir prievartą. Ši moteris man itin artima. Aš ją labai jaučiu, joje yra daug manęs. Tai nėra tik vaidmuo – tai mano sielos skrydis į bedugnę ir kartu atspirtis naujam gyvenimui. Man šis spektaklis padeda atsitiesti, galbūt, tai padės ir kitiems. Tai spektaklis apie moterį. Jis ir apie mane, ir apie mano mylimas moteris – mano mamą, drauges. Apie kiekvieną sužeistą, nuliūdusią, kenčiančią, išduotą, patiriančią prievartą. Manau, jog pasaulyje yra labai daug moterų, kurios susidūrė su kančia, smurtu ir prievarta“, – sako E. Jackaitė.

Pasak spektaklio kūrėjų, šiandien Marija Egiptietė gali būti kiekviena moteris – mama, dukra, sesuo, žmona, kasdien laviruojanti ta aštria riba tarp šventosios ir nuodėmingosios.

Apie spektaklio režisierius

Oskaras Koršunovas gimė 1969 m. Vilniuje. Dar būdamas tuometinės Lietuvos muzikos akademijos studentu pagrindinėse Lietuvos, o vėliau ir užsienio scenose pristatė trilogiją „Ten būti čia“, „Senė“, „Labas Sonia Nauji Metai“ pagal XX a. rusų avangardistų Daniilo Charmso ir Aleksandro Vvedenskio kūrybą. Jau tuo metu jaunas režisierius išsiskyrė neįprasta teatrine kalba. Nors pirmieji spektakliai, įskaitant ir Sigito Parulskio „P. S. Byla O. K.“ bei Bernardo-Marie Koltèso „Roberto Zucco“, gimė po tuometinio Akademinio dramos teatro stogu, jau tuomet apie juos pradėta kalbėti kaip apie atskirą organizmą, teatrą teatre. Neišvengiamai gimstančio režisieriaus teatro pradžią „pranašavo“ ir tuometiniai teatro kritikai, straipsnius pavadindavę tiesiog „Oskaro Koršunovo teatras?“ Taip gimė teatras, kuriam vardas jau buvo suteiktas.

1998 m. kartu su bendraminčiais režisierius įkūrė nepriklausomą Oskaro Koršunovo teatrą (OKT). O. Koršunovas, padedamas kviestinių režisierių, sukūrė tvirtą repertuarą, apimantį tiek šiuolaikinės dramaturgijos, tiek klasikos pastatymus. Šiuo kūrybiniu laikotarpiu chrestomatiniu tapo režisieriaus credo statyti klasiką kaip šiuolaikinę dramaturgiją, įžvelgiant tai, kas aktualu šiandien, o šiuolaikinę dramaturgiją – kaip klasiką, artikuliuojant tai, kas universalu, kas nesensta. Režisieriaus nuomone, šiuolaikinis teatras privalo atspindėti šiandienybę, o kartais netgi aplenkti laiką, nuspėti ir perspėti.

2008 m. pastatytas Williamo Shakespeare’o „Hamletas“ pažymėjo naujo etapo Oskaro Koršunovo biografijoje pradžią. Režisierius atrado naują erdvę – OKT studiją ir pasuko laboratorinių ieškojimų kryptimi

Koršunovas intensyviai kuria ne tik Lietuvos teatruose. Jo režisuoti spektakliai scenos šviesą išvydo garsiausiuose Europos teatruose, tokiuose kaip Oslo nacionalinis teatras (Norvegija), Stokholmo karališkasis dramos teatras (Švedija), Paryžiaus „Comédie-Française“ teatras (Prancūzija), Varšuvos dramos teatras (Lenkija), Atėnų teatras „Poreia“ (Graikija), Reikjaviko miesto teatras (Islandija), Orhuso miesto teatras (Danija) ir kt.

1990 m., tuomet dar režisūros studijų studentui, įteiktas pagrindinis Edinburgo festivalio prizas tapo simboliška pradžia, atvedusia prie svarbiausių tarptautinių apdovanojimų. Garbingiausias jų – 2006 m. įteiktas prestižinis Europos teatro sąjungos „Naujosios teatro realybės“ prizas. 2009 m. O. Koršunovui suteiktas Prancūzijos meno ir literatūros kavalieriaus ordino titulas, o dar po metų jam įteiktas Vsevolodo Mejerholdo vardo apdovanojimas. 2013 m. O. Koršunovas pelnė Heddos vardo apdovanojimą, skirtą geriausiam metų režisieriui, už „Pero Giunto“ pastatymą Oslo nacionaliniame teatre.

Eglė Jackaitė gimė 1974 m. Baigė vaidybos studijas Klaipėdos universitete (kurso vadovas Povilas Gaidys). Nuo 1996 m. Klaipėdos dramos teatro aktorė. Sukūrė vaidmenų tokių režisierių, kaip Oskaras Koršunovas, Agata Duda-Gracz, Laura Groza, Jonas Vaitkus, Gytis Padegimas, Arvydas Lebeliūnas ir kiti, spektakliuose. Aktorė vaidina kine ir televizijoje. Nuo 2019 m. aktyviai savanoriauja „Pagalbos moterims linijoje“. Ne kartą nominuota „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimams. Spektaklis „Šventoji“, režisuotas kartu su O. Koršunovu – jos debiutas režisūroje.

programa’25